Compliance? Schrap de regels!
Leer van de koplopers uit het veld

De zorgsector roept al jaren over de administratieve overlast. Ook politiek en maatschappelijk vindt dit weerklank. Er lijken twee bewegingen aan de gang. Bestuursakkoorden, adviesrapporten etc. die oproepen die administratieve overlast terug te dringen én regelgeving extern, binnen de sector en mogelijk in de instelling zelf waarbij het omgekeerde gebeurt.
In deze themabijeenkomst willen we er niet over praten, klagen of reflecteren. We willen leren van de zorginstellingen die zelf de handschoen al hebben opgepakt. Hoe hebben ze dat - tegen de stroom in? - gedaan. Waar liepen ze tegenaan? Wat zijn de succesfactoren?

Programma:
  • 16.00 – 16.15 uur: Opening VCZ
  • 16.15 – 16.45 uur: Diakonessenhuis Utrecht/Zeist (ziekenhuiszorg), Mr. Susan Fennis, arts. Manager Patiëntveiligheid en Kwaliteit - Presentatie en vragen
  • 16.45 – 17.15 uur: Viattence (ouderenzorg), Drs. Laurent de Vries, bestuurder - Presentatie en vragen
  • 17.15 – 17.30 uur: Column Jacqueline Joppe (vicevoorzitter Actiz en bestuurder Zorggroep Elde), (videopresentatie)
  • 17.30 – 18.00 uur: Plenaire discussie, lessons learned en afronding

Algemene Ledenvergadering

Voorafgaand aan de bijeenkomst zal er een Algemene Ledenvergadering plaatsvinden van 15.30 – 16.00 uur. Op de agenda:

1. Opening
  2. Terugblik afgelopen jaar
  3. Wijziging functies bestuursleden
  4. Verslag financiële situatie
  5. Voordracht ereleden
  6. Onderwerpen voor volgende themabijeenkomsten
  7. Rondvraag / w.v.t.t.k.
  8. Sluiting

28 juni 2018