De Vereniging voor Compliance in de Zorg (VCZ) organiseert voor haar leden onder meer (avond)lezingen, congressen en andere informatieve bijeenkomsten. In de toekomst willen wij ruimte geven voor online-publicaties om kennis over compliance te verspreiden.

De missie van de Vereniging voor Compliance in de Zorg is om de dialoog over compliance en toezicht tussen (organisaties van) toezichthouders en (organisaties van) zorgaanbieders en zorgverzekeraars te bevorderen. De vereniging en het bestuur worden daarin bijgestaan door een Raad van Advies. Daarin hebben diverse brancheorganisaties zitting zoals GGZ Nederland, de Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuizen, Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland, Zorgverzekeraars Nederland en ActiZ. Het bestuur overlegt met de Raad van Advies over de ontwikkelingen rondom zorg-compliance.
De vereniging streeft er naar om zijn activiteiten in samenwerking en co-creatie met andere (beroeps)organisaties en verenigingen tot stand te brengen.

Meerdaagse opleidingen compliance zorg
Er zijn bij de vereniging twee meerdaagse opleidingen over compliance in de zorg bekend.
Omwille van de professionalisering en beroepsontwikkeling maken wij u daar op attent.
De vereniging is onafhankelijk, heeft geen zakelijke verbinding met de opleidingsinstituten, de opleiders en/of docenten en heeft ook geen oordeel over de inhoud en kwaliteit van deze opleiding.

Er wordt een 5-daagseopleiding Compliance Officer Zorg verzorgd door de volgende organisaties:
  • ­ Boerhaave Nascholing van LUMC onder leiding van prof. dr. Wilco Oostwouder
  • ­ het Nederlands Compliance Instituut