De Vereniging voor Compliance in de Zorg (VCZ) heeft tot doel het bevorderen van kennis over compliance in de zorg in de breedste zin van betekenis. De vereniging richt zich daartoe onder meer op vraagstukken en dilemma’s bij de naleving van regels, normen en best practices inzake kwaliteit, veiligheid, financiering, organisatie/governance, privacy en mededinging door zorgaanbieders en zorgverzekeraars.

De vereniging brengt ontwikkelingen in beeld en biedt een platform voor zorgaanbieders, zorgverzekeraars, toezichthouders, belangenorganisaties en adviseurs om kennis en ervaringen op het gebied van compliance uit te wisselen.
De Vereniging Compliance in de Zorg wil voor de aangesloten leden een platform en ‘community’ zijn voor uitwisseling van kennis en ervaringen.

Het kan naast dilemma’s bij de vertaling van wet- en regelgeving in de zorg naar de praktijk (dus van extern naar intern) ook gaan om compliance-vraagstukken binnen zorgorganisaties of tussen zorgorganisaties (en/of andere stakeholders zoals zorgverzekeraars).

De vereniging staat open voor elke persoon die te maken heeft met compliance-vraagstukken in de zorg. Te denken valt aan compliance-officers, bestuurssecretarissen, juristen, managers of beleidsmedewerkers kwaliteit & veiligheid, bestuurders en leden van een raad van toezicht.

We willen verschillende deskundigheden en beroepsgroepen bij elkaar brengen rond ‘compliance’. Een multidisciplinaire benadering werkt verrijkend.

De vereniging is geen belangen- of beroepsvereniging. Dat neemt niet weg dat uiteraard wel vraagstukken uit de beroepsuitoefening van bijvoorbeeld de compliance-officer aan de orde kunnen komen.

Vereniging Zorgcompliance
Laan van Vredenoord 19
2289 DA RIJSWIJK

Gezocht: Bestuursleden en leden Raad van Advies